✅پیشنهاداتی برای موفقیت تحصیلی

✞✞ ıllıllıبـهـارıllıllı ✞✞ · 19:33 1400/11/01

✅پیشنهاداتی برای موفقیت تحصیلی👇👇👇👇👇👇

 ✔️بعد از هر یک ساعت مطالعه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه  استراحت نمایید و بیشتر سعی کنید کارهای فکری که باعث تحریک سلولهای مغزی میشود انجام دهید

 ✔️مکان مطالعه را هر چند ساعت یکبار تغییر دهید.

✔️در موقع امتحانات دید و بازدید های فامیلی،دیدن فیلم های سینمایی، بازی های ورزشی و استفاده از گوشی و اینترنت را به حداقل برسانید تا تمرکز بیشتری روی مطالب درسی پیدا کنید.

✔️خواب کافی  داشته باشید، حداقل ۶ ساعت خواب عمیق برای سن وسال شما لازم است در «خواب عمیق» است که مطالب درسی که خوانده اید در ذهنتان طبقه‌بندی می‌شود.

✔️ورزش کنید تا  اکسیژن بیشتری به مغزتان برسد.

✔️اگر حوصله درس خواندن ندارید یا بعضی ها می گویند تا کتاب را باز می کنیم خوابمان میبرد، علت آن این است که یا اکسیژن کمتری به مغزتان می رسد و یا خواب کافی نداشته اید.(پیشنهاد می شود پنجره اتاق مطالعه تان را کمی باز نمایید تا هوای با اکسیژن بیشتر وارد  اتاقتان شود،بیشتر علت سردردها از کمبود اکسیژن و افزایش کربن دی اکسید در خانه می باشد)

✔️گوشی موبایلتان را نیم ساعت قبل از خوابیدن خاموش نموده و  یک تا ۲ متر از خودتان دورتر بگذارید.

 


 ✅مواد مغذی برای تقویت حافظه👇

برای آنکه بدنی سالم داشته باشید، این مواد غذایی، روزانه باید به بدنتان برسد👇

 کربوهیدرات ها( قندها)، پروتئین ها(گوشت قرمز، سفید،حبوبات و.....)، ویتامین ها(A,B,C,D)،چربی ها و روغن ها(بهترین ها: روغن زیتون، کنجد، ذرت)،املاح معدنی(ید، سدیم، پتاسیم، منیزیوم، آهن،کلسیم، روی و........ )و آب

👇این مواد غذایی باعث تحریک سلول‌های مغز شما می شود👇
 ✔️مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳( گردو،ماهی و میگوی آب های شور و.....)

✔️مواد غذایی حاویMg منیزیم، پیام های عصبی را بهتر انتقال میدهد(مثل نخود)

✔️غذاهای حاوی ویتامین B،مثل کلم، گل کلم و برنج زرد و قهوه ای (آبکشی نشده) سرشار از ویتامین B هستند که برای تحریک سلول های مغزی مفید می باشند.

✔️خوردن ۶ تا ۸ لیوان آب در یک شبانه روز رافراموش نکنید.

 🙏 جهت اطلاع و استفاده دانش آموزان عزیز🌹🌿

#موفقیت_تحصیلی📚